مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت

تولید انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت

تولید انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی صنعتی پویا صنعت از سال ۱۳۸۳ با هدف طراحی و تولید ماشین آلات صنایع غذایی و به ویژه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات رستوران، تجهیزات کافی شاپ و تجهیزات فست فود فعالیت خود را آغاز نمود. و خیلی زود با اختراع اولین دستگاه کباب زن | کوبیده زن هیدرولیک اولین گام شکوفایی خود در این صنعت را برداشت.

این مجموعه در مسیر رسیدن به بالاترین قله های موفقیت, از نیروهایی توانمند و آخرین تکنولوژی های روز جهانی در تولید محصولات تخصصی خود بهره می‌برد. لذا در این مسیر گام‌های مستحکم تری برداشتیم. با تولید و ثبت اختراع دستگاه همبرگر زن | همبرگر ساز صنعتی و دستگاه جوجه زن تمام اتوماتیک رویای دست یافتی خود را دنبال نمودیم.

  • ۰
  • ۰

آشپزخانه رستوران مهم ترین بخش و شلوغ ترین بخش یک رستوران است.  در آشپزخانه رستوران افراد زیادی مشغول به کار هستند. افرادی که هر کدام وظیفه ای خاص بر عهده دارند. آشپز و سرآشپز مهم ترین شغل در آشپزخانه رستوران است. در این مقاله، در مورد سرآشپزها و انواع آشپزهایی که در آشپزخانه رستوران ها ضروری هستند، صحبت خواهیم کرد. قبل از استخدام آشپز، باید در ابتدا با انواع آشپزها در رستوران آشنا شوید و شرح وظایف آن ها را بدانید.  

انواع آشپز رستوران

آشپزها کسانی هستند که می‌توانند با روانشناسی مشتری در زمینه غذا به فروش رستوران کمک کنند.

در هر رستوران آشپز های متفاوتی و با مسئولیت های خاصی وجود دارد که هر کدام مسئولیتی خاصی بر عهده دارد. 

  • سرآشپز
  • کمک آشپز
  • آشپز شیرینی و دسر
  • دستیار کمک آشپز
  • متصدی تهیه سس
  • آشپز مخصوص ماهی و گوشت قرمز
  • آشپز مخصوص سرخ کردن
  • کارگر انتقال دهنده غذا به گارسون

 سرآشپز یکی از مهم ترین انواع آشپز در رستوران است

موقیعیت رویایی برای هر آشپز، سر آشپز شدن است. منظور از سرآشپز، کسی است که مدیر و رهبر آشپزخانه است. وی همچنین مسئول هزینه کردن مواد غذایی و دستور العمل ها ، بررسی کیفیت و طراحی منو است. او همچنین نقطه ارتباط بین صاحب رستوران و آشپزخانه است. این سرآشپز  است که دغدغه های آشپزخانه و کارمندان را به صاحبان رستوران می‌کنند. و اگر صاحبان رستوران مشکل کیفیت یا مشکلات هزینه ای دارند، سرآشپز اجرایی را ملاقات می‌کنند و مشکل مورد نظر را حل می‌کنند.

ضمن استخدام یک سرآشپز، باید اطمینان حاصل کنید که وی از مهارت های رهبری استراتژیک قوی برخوردار باشد.

کمک آشپز

کمک آشپزها دست راست سرآشپزها هستند و در یک رستوران می‌تواند چندین کمک آشپز وجود داشته باشد. آنها وظیفه مدیریت پیچیدگی های آشپزخانه را بر عهده دارند. این کمک آشپز است، که قبل از بیرون رفتن از آشپزخانه، جزئیات هر بشقاب غذا را بررسی می‌کند. کمک آشپزها واسطه ای بین سرآشپز و سایر کارمندان آشپزخانه هستند.

آشپز شیرینی و دسر

این یکی از دسته های آشپزی است، که نیاز به تخصص دارد. به عنوان مثال ، فردی که از مدرسه آشپزی فارغ التحصیل شده است، ممکن است واجد شرایط شیرینی پز نباشد. این دسته به طور کلی با شیرینی، نان و دسر سر و کار دارند. آشپزهای شیرینی پتانسیل این را دارند، که کاملاً با یک سرآشپز هماهنگ باشند، زیرا در کل یک دسته متفاوت هستند.

دستیار کمک آشپز

دستیار کمک آشپز معمولاً زیر  دست کمک آشپز یا  سرآشپز  هستند. آنها مسئول یک بخش از آشپزخانه هستند و باید از کمیت و کیفیت هر کالایی که از این بخش عبور می‌کند، اطمینان حاصل کنند. به عنوان مثال، یک دستیار کمک آشپز ممکن است مسئولیت تاپینگ ها یا سالادها را بر عهده داشته باشد.

متصدی تهیه سس

شما به عنوان یک صاحب رستوران باید به تهیه انواع سس ها اهمیت ویژه ای دهید. از این رو، شما نیاز به یک متصدی تهیه سس در آشپزخانه رستوران داریدْ که مسئولیت تهیه انواع سس را بر عهده داشته باشد. کار آن‌ها اطمینان از قوام سس و ترکیب مناسب مواد است.

آشپز مخصوص ماهی و گوشت قرمز

آشپز مخصوص ماهی کسانی هستند که در درجه اول با تهیه غذاهای دریایی سر و کار دارند. آشپزهای گوشتی از تمام فرایند تهیه غذاهای گوشتی  ( کباب کردن و پختن گوشت، تکه کردن گوشت و غیره ) مراقبت می‌کنند .سرآشپزهای گوشت نیز معمولاً فقط در هتل های 5 ستاره هستند.

آشپز مخصوص سرخ کردن

استفاده از این آشپز بستگی به نوع غذای های شما در رستوران دارد. به عنوان مثال، اگر سیب زمینی سرخ کرده یکی از موارد اصلی که رستوران شما با آن سرو کار دارد، می توانید از این آشپز در رستوران خود استفاده کنید. این هم یک دسته بندی است که فقط در هتل های 5 ستاره در دسترس است.

کارگر انتقال دهنده غذا به گارسون

یک کارگر انتقال دهنده غذا به گارسون به طور کلی پل ارتباطی بین کارکنان آشپزخانه و کارکنان منتظر (گارسون) است. اینها کسانی هستند که وظیفه دارند، غذای آماده را از طریق پیشخدمت به مشتریان تحویل دهند. با این حال، در بسیاری از مواقع وقتی تهیه غذا دشوار است و رستوران بیش از حد شلوغ است، خود سرآشپزهای این کار را انجام می‌دهند.

هنگام راه اندازی رستوران باید به مسائل زیادی توجه داشت. انتخاب صحیح پرسنل و آشپز می‌تواند به مدیریت  صحیح رستوران کمک کند.

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

 

  • ۹۸/۰۷/۱۶
  • گروه تولیدی پویا صنعت گروه تولیدی پویا صنعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی