مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت

تولید انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت

تولید انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی صنعتی پویا صنعت از سال ۱۳۸۳ با هدف طراحی و تولید ماشین آلات صنایع غذایی و به ویژه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات رستوران، تجهیزات کافی شاپ و تجهیزات فست فود فعالیت خود را آغاز نمود. و خیلی زود با اختراع اولین دستگاه کباب زن | کوبیده زن هیدرولیک اولین گام شکوفایی خود در این صنعت را برداشت.

این مجموعه در مسیر رسیدن به بالاترین قله های موفقیت, از نیروهایی توانمند و آخرین تکنولوژی های روز جهانی در تولید محصولات تخصصی خود بهره می‌برد. لذا در این مسیر گام‌های مستحکم تری برداشتیم. با تولید و ثبت اختراع دستگاه همبرگر زن | همبرگر ساز صنعتی و دستگاه جوجه زن تمام اتوماتیک رویای دست یافتی خود را دنبال نمودیم.

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هنگام برخورد با مشتری ناراضی چگونه باید رفتار کرد؟

هر چقدر رستوران شما خوب باشد، شما نمی‌توانید از انتقادات بد رستوران جلوگیری کنید. امروزه جستجوی بهترین رستوران ها در گوگل یک امر رایج است.  صنعت رستوران داری در بین همه صنعت ها بیشترین استفاده را از تلفن همراه دارد. تلفن همراه جزء جدایی ناپذیر صنعت رستوران داری است. این بدان معناست، که هر کس با دسترسی به اینترنت می‌تواند، آنلاین نظرات و انتقادات خود را درباره  رستوران ها بنویسد. بنابراین هزاران نفر می‌توانند در مورد رستوران شما مطالب مختلفی چه مثبت و چه منفی بخوانند. در صورتیکه یک مشتری انتقاد منفی داشته باشد، این تاثیرات مخربی روی رستوران شما خواهد گذاشت. و از نظر روانشناسی روی افراد تاثیر خواهد گذاشت. گرچه رستوران داران نمی‌توانند انتقادات را کنترل کنند اما می‌توانند اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهند. در این مقاله نحوه برخورد شما با انتقادات از رستوران را برای شما بازگو خواهیم کرد.

نحوه برخورد با مشتری ناراضی رستوران

هنگام برخورد با مشتری ناراضی به این نکات دقت کنید.

  • خونسردی خود را حفظ کنید: هرگز آرامش خود را از دست ندهید. حتی اگر شما با انتقاد موافق نیستید، در عوض سعی کنید دیدگاه مشتری را درک کنید.
  • سریع پاسخ دهید: سریعاً به هر شکایتی که مشتری کرده است پاسخ دهید.
  • تشویق نظرات مثبت: فقط به بازخورد منفی پاسخ ندهید بلکه از نکات مثبت نیز تشکر کنید.
  • از کانالهای فیدبک فوری استفاده کنید: به مشتری که بلافاصله به صورت آنلاین نظر بد را ارائه داده است،  مراجعه کنید تا سریع بتواند شکایت را بررسی کنید.
  • پاسخ در حوزه عمومی: برای هرگونه بررسی منفی که به صورت آنلاین و یا در هر حوزه عمومی منتشر شده است، به خود آن پلت فرم  مراجعه کنید.
  • پیشنهادات تشویقی: مشتریانی را که از رستوران انتقاد می‌کنند، را نباید از دست بدهید.  بهتر است برای جلب رضایت مشتری پیشنهادات تشویقی را ارائه کنید. به طور مثال می‌توانید به مشتری یک دسر پیشنهاد دهید. و از او بخواهید به شما شانس مجدد بدهد.
  • با مشتریان خود ارتباط فعال داشته  باشید: با مشتریان خود صحبت کنید و آنها را ترغیب کنید تا به شما بازخورد چه مثبت یا منفی ارائه دهند. این امر سبب بهبود کارایی و کیفیت رستوران شما خواهد شد.

اولین نکته در برخورد با مشتری ناراضی این است که خونسرد باشید

به عنوان یک صاحب رستوران، انتقادات بد از رستوران می‌تواند نگران کننده باشد. غریزه شما ممکن است ، باعث شود شما در برابر انقتادات عصبانی شوید و با مشتریان به تندی برخورد کنید. به جای ناراحت بودن، برای بازگرداندن اعتباررستوران خود ، قدم هایی بردارید. اگر مشتری انتقاد درستی دارد، از او عذرخواهی کنید و از این انتقاد در چهت بهبود کارایی رستوران خود استفاده کنید.

پاسخگویی سریع

بازخورد منفی از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی، تلفنی یا حضوری حاصل می‌شود، باید به این بازخورد سریع پاسخ دهید. پاسخ گویی سریع شما این حس را برای مشتری به وجود می‌آورد، که  شما صمیمانه به آنها اهمیت می‌دهید و به آن ها خوب گوش می‌دهید. بر طبق قاعده و رسم بهتر است پس از دریافت انتقاد طی 24 الی 48 ساعت پاسخ خود را برای مشتری ارسال کنید. این یک نکته است که باید در ارائه خدمات به مشتریان رعایت کنید.

تشویق نظرات مثبت

از مراجعان منظم و راضی خود بخواهید تا بازخورد مثبت خود را بصورت آنلاین به اشتراک بگذارند. و از آن ها به خاطر زمانی که برای اشتراکگذاری هزینه می‌کنند قدردانی کنید. این اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی می‌تواند سبب افزایش فروش رستوران شما شود.

پاسخ گویی از طریق کانال بازخورد فوری

مشتریان معمولاً وقتی که راه دیگری برای ابراز مشکل ندارند، نظرات منفی را به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. برای جلوگیری از  نشر انتقادات منفی از رستوران  به صورت آنلاین، یک کانال انتقادی با مشتریان در رستوران قرار دهید. به کارمندان خود آموزش دهید تا از مشتریان سؤال کنند و به شما اطلاع دهند که چه چیزی را دوست دارند و دوست ندارند. می‌توانید یک فرم پیشنهادات و انتقادات طراحی کنید و  بعد از غذا به مشتریان بدهید تا نظرات خود را در آن ثبت کنند.

با این روش، شما نه تنها از ارسال یک انتقاد  ناخوشایند به صورت آنلاین از طرف مشتری جلوگیری می‌کنید، بلکه بینش خود گسترش خواهید داد و متوجه خواهید شد  که کدام بخش  در بین مشتریان عملکرد خوبی ندارد.

پاسخ در حوزه های عمومی

وقتی انتقاد بدی از مشتریان شما نشر پیدا می‌کند می‌تواند، آسیب شدید به رستوران شما برساند. بهتر است  به گونه ای پاسخ دهید که در دسترس عموم باشد.

پیشنهادات انگیزشی

زمانی که یک مشتری ناراضی دارید بهتر است برای او انگیزه ایجاد کنید. این کار می‌تواند سبب  تغییر برداشت شده و آنها را مجدداً به رستوران شما بازگرداند. انگیزه می‌تواند یک تخفیف  جذاب یا  یک وعده غذایی رایگان باشد.

با مشتریان خود به صورت فعال در ارتباط باشید

بسیاری اوقات، وقتی مشتری  احساس کنند سرویس ضعیف است یا اینکه غذای آنچنان مطلوب روی میز او قرار نگرفته است، این اثر منفی روی رستوران شما دارد. حتماً به مشتریان نزدیک شوید و از آنها بپرسید که وعده غذایی آنها چطور بوده و در صورت رضایت بخش بودن نظر آن ها، غذای جدیدی را ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید زمانی که مشتریان رستوران شما را ترک می‌کنند، که کمترین نارضیاتی را از رستوران شما دارند.

خوب یا بد، بررسی  و تجزیه و تحلیل عملکرد رستوران و انتقادات از رستوران فرصتی برای یادگیری، رشد و توسعه است. یک انتقاد منفی می‌تواند به عنوان نکته اثر بخش و مورد نیاز برای ارزیابی شغل شما تلقی شود. در حالی که یک انتقاد خوب نقاط قوت شما را برجسته می کندف به طور مثال شما اطمینان پیدا خواهید کرد، که سرآشپز خوبی استخدام کرده اید که به خوبی کار و وظیفه اش را انجام می دهد، و پرسنل شما فوق العاده هستند. یک بررسی منفی باید شما را وادار کند که قدمی به عقب بردارید و درونگرایی را انجام دهید. بررسی انتقادات منفی می‌تواند سبب بهبود کارایی و عملکرد رستوران شما شود.

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

  • گروه تولیدی پویا صنعت گروه تولیدی پویا صنعت
  • ۰
  • ۰

تجهیزات آشپزخانه صنعتی قلب رستوران شما است. در صورتیکه وسایل آشپزخانه رستوران شما مناسب باشند، شما می‌توانید انتظار داشته باشیدف که رستوران شما موفق شود. با این حال، تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارند. بنابراین، رستوران ها بر سر دوراهی خرید تجهیزات جدید و نو یا خرید تجهیزات دست دوم  قرار دارند. در حالی که خرید تجهیزات قدیمی ارزان تر خواهد بود، اما ماندگاری نسبتاً کمتری دارد. از طرف دیگر تجهیزات جدید نسبتاً پر هزینه خواهند بود اما دارای ماندگاری بالاتری خواهند بود و همراه با گارانتی می باشند. هر دو عمل تأثیرات مثبتی و منفی بر عملکرد رستوران شما خواهد گذاشت.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید با دقت انجام شود. چون کارایی این تجهیزات هرچه بیشتر باشد کارایی آشپزخانه نیز بهتر خواهد شد.

آیا باید تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران جدید یا قبلاً استفاده شده را خریداری کنید؟

ابعاد مختلفی وجود دارد که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما باید تجهیزات آشپزخانه قدیمی را خریداری کنید یا از تجهیزات جدید استفاده کنید به ان توجه کنید. این عوامل را هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران ها در ذهن داشته باشید. 

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران جدید

این یک واقعیت است.  خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران جدید همیشه یک سرمایه گذاری پرهزینه اما پر سود است، و اگر برنامه ای مناسب و  بودجه و پول کافی در دست ندارید، توصیه می شود؛ به فکر گزینه های دیگری باشید.

با این حال، چندین جوانب مثبت وجود دارد که ممکن است شما را به خرید تجهیزات جدید آشپزخانه رستوران سوق دهد:

شما می توانید به سرعت آنچه مورد نیاز شماست را بدست آورید: گرفتن تجهیزات جدید رستوران آشپزخانه همیشه آسان تر است. شما می توانید دقیقاً آنچه را که لازم دارید با قطعات خاص دریافت کنید.

گارانتی: تمام تجهیزات جدید آشپزخانه رستوران با ضمانت یک سال یا بیشتر ارائه می‌شوند. این  یک قوت قلب برای صاحبان رستوران است. و این اطمینان را به‌ آن ها می‌دهد. چون دستگاه در برابر هرگونه خرابی گارانتی دارد.

تجهیزات جدید عملکرد بهتری خواهد داشت: ناگفته پیداست که تجهیزات آشپزخانه رستوران جدید دارای سرعت بالایی خواهند بود. دامنه تأخیرها را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند، بشقاب ها را سریعتر آماده کرده و مواد اولیه را بهتر حفظ کنید. در نتیجه شما سریعتر از حد معمول سفارشات را آماده و تهیه می‌کنید.

تجهیزات جدید کدهای بهداشتی را رعایت خواهد کرد: همه همیشه در جستجوی محصولات ایمن تر و سالم تر هستند و تا کیفیت غذای تهیه شده را حفظ کنند. با این اهداف، تجهیزات نوآوری جدید طراحی شد.

از این رو، اگر از تجهیزات استفاده شده یا دست دوم استفاده کنید، احتمال اینکه آنها استانداردهای جدید بهداشتی و ایمنی را رعایت نکنند، وجود دارد ، در حالی که تجهیزات جدیدتر طبق آیین نامه جدید عمل می‌کنند.

تجهیزات جدید صرفه جویی در مصرف انرژی خواهند داشت: بیشتر تجهیزات جدید آشپزخانه رستوران دارای مجوز هستند. این به شما کمک می‌کند، هزینه های خود را در طولانی مدت پس انداز کنید. دیگر لازم نیست نگران پرداخت مبلغ غیرضروری در پایان ماه مانند قبض های برق باشید.

قبل از خرید تجهیزات آشپزخانه جدید به بودجه خود دقت کنید. مهمترین چیزی که باید قبل از خرید همه تجهیزات  یا خرید یکی از آنها را در نظر بگیرید این است که ببینید آیا این میزان در بودجه شما است یا خیر. در تلاش برای خرید  تمام تجهیزات جدید ، ممکن است تمام پول خود را هدر دهید.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران قدیمی و دست دوم

اگر با بودجه کمی دارید یا برای خرید تجهیزات باید دست به عصا حرکت کنید، خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران که قبلاً استفاده شده است، مناسب ترین گزینه است. این به طور کلی امکان پذیرترین گزینه برای خرید تجهیزات جدید آشپزخانه رستوران است.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود صاحبان رستوران ها از تجهیزات آشپزخانه یا رستوران های دست دوم استفاده کنند .

تجهیزات قدیمی ارزان تر هستند: قیمت تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه رستوران هرگز ثابت نیستند. از این رو می توانید به راحتی قیمت های کمتری را از دلالان بخواهید و از معامله با آنها نترسید.

دستگاه های قدیمی مانند دستگاههای جدید کار می‌کنند: از آنجا که صنعت رستوران ها دارای گردش مالی بالایی هستند ، امکان دارد تجهیزات آشپزخانه دست دوم عملا  کارایی تجهیزات جدید  را داشته باشند. شما فقط کافی است دستگاه را از نظر قطعات  و کارایی قطعات یا نگ زدگی آن ها بررسی کنید.

با این وجود تجهیزات جدید آشپزخانه  صنعتی رستوران با ضمانت همراه هستند،  که بسیاری از رستوران داران را از فکر کردن درباره آنچه که با شکست ناگهانی تجهیزات رخ خواهد داد ، رها می‌کند.

شما می‌توانید موارد مورد بازپرداخت را دریافت کنید: دلالان اغلب دارای پرسنلی هستند، که تجهیزات را قبل از قرار داده شدن برای فروش تعمیر می کنند. این گزینه بسیار پرسود است. زیرا بیشتر آنها کارمندانی هستند که در صورت نیاز به تجهیزات تعمیر و نگهداری یا تعمیر با آنها تماس می‌گیرید.

قبل از خرید تجهیزات، ابتدا باید در مورد مبلغی که می‌خواهید، برای تهیه تمام وسایل ضروری برای اجرای یک رستوران در محل خود هزینه کنید، تصمیم بگیرید. تمام جزئیات در مورد  تجهیزات رستوران را جمع آوری کنید. هنگامی که یک دید کلی نسبت به مبلغ داشته اید، می‌توانید به سرعت تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید تمام تجهیزات جدید آشپزخانه رستوران را خریداری کنید یا در غیر اینصورت می توانید برای موارد استفاده شده یا دست دوم بروید.

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

  • گروه تولیدی پویا صنعت گروه تولیدی پویا صنعت
  • ۰
  • ۰

آشپزخانه رستوران مهم ترین بخش و شلوغ ترین بخش یک رستوران است.  در آشپزخانه رستوران افراد زیادی مشغول به کار هستند. افرادی که هر کدام وظیفه ای خاص بر عهده دارند. آشپز و سرآشپز مهم ترین شغل در آشپزخانه رستوران است. در این مقاله، در مورد سرآشپزها و انواع آشپزهایی که در آشپزخانه رستوران ها ضروری هستند، صحبت خواهیم کرد. قبل از استخدام آشپز، باید در ابتدا با انواع آشپزها در رستوران آشنا شوید و شرح وظایف آن ها را بدانید.  

انواع آشپز رستوران

آشپزها کسانی هستند که می‌توانند با روانشناسی مشتری در زمینه غذا به فروش رستوران کمک کنند.

در هر رستوران آشپز های متفاوتی و با مسئولیت های خاصی وجود دارد که هر کدام مسئولیتی خاصی بر عهده دارد. 

  • سرآشپز
  • کمک آشپز
  • آشپز شیرینی و دسر
  • دستیار کمک آشپز
  • متصدی تهیه سس
  • آشپز مخصوص ماهی و گوشت قرمز
  • آشپز مخصوص سرخ کردن
  • کارگر انتقال دهنده غذا به گارسون

 سرآشپز یکی از مهم ترین انواع آشپز در رستوران است

موقیعیت رویایی برای هر آشپز، سر آشپز شدن است. منظور از سرآشپز، کسی است که مدیر و رهبر آشپزخانه است. وی همچنین مسئول هزینه کردن مواد غذایی و دستور العمل ها ، بررسی کیفیت و طراحی منو است. او همچنین نقطه ارتباط بین صاحب رستوران و آشپزخانه است. این سرآشپز  است که دغدغه های آشپزخانه و کارمندان را به صاحبان رستوران می‌کنند. و اگر صاحبان رستوران مشکل کیفیت یا مشکلات هزینه ای دارند، سرآشپز اجرایی را ملاقات می‌کنند و مشکل مورد نظر را حل می‌کنند.

ضمن استخدام یک سرآشپز، باید اطمینان حاصل کنید که وی از مهارت های رهبری استراتژیک قوی برخوردار باشد.

کمک آشپز

کمک آشپزها دست راست سرآشپزها هستند و در یک رستوران می‌تواند چندین کمک آشپز وجود داشته باشد. آنها وظیفه مدیریت پیچیدگی های آشپزخانه را بر عهده دارند. این کمک آشپز است، که قبل از بیرون رفتن از آشپزخانه، جزئیات هر بشقاب غذا را بررسی می‌کند. کمک آشپزها واسطه ای بین سرآشپز و سایر کارمندان آشپزخانه هستند.

آشپز شیرینی و دسر

این یکی از دسته های آشپزی است، که نیاز به تخصص دارد. به عنوان مثال ، فردی که از مدرسه آشپزی فارغ التحصیل شده است، ممکن است واجد شرایط شیرینی پز نباشد. این دسته به طور کلی با شیرینی، نان و دسر سر و کار دارند. آشپزهای شیرینی پتانسیل این را دارند، که کاملاً با یک سرآشپز هماهنگ باشند، زیرا در کل یک دسته متفاوت هستند.

دستیار کمک آشپز

دستیار کمک آشپز معمولاً زیر  دست کمک آشپز یا  سرآشپز  هستند. آنها مسئول یک بخش از آشپزخانه هستند و باید از کمیت و کیفیت هر کالایی که از این بخش عبور می‌کند، اطمینان حاصل کنند. به عنوان مثال، یک دستیار کمک آشپز ممکن است مسئولیت تاپینگ ها یا سالادها را بر عهده داشته باشد.

متصدی تهیه سس

شما به عنوان یک صاحب رستوران باید به تهیه انواع سس ها اهمیت ویژه ای دهید. از این رو، شما نیاز به یک متصدی تهیه سس در آشپزخانه رستوران داریدْ که مسئولیت تهیه انواع سس را بر عهده داشته باشد. کار آن‌ها اطمینان از قوام سس و ترکیب مناسب مواد است.

آشپز مخصوص ماهی و گوشت قرمز

آشپز مخصوص ماهی کسانی هستند که در درجه اول با تهیه غذاهای دریایی سر و کار دارند. آشپزهای گوشتی از تمام فرایند تهیه غذاهای گوشتی  ( کباب کردن و پختن گوشت، تکه کردن گوشت و غیره ) مراقبت می‌کنند .سرآشپزهای گوشت نیز معمولاً فقط در هتل های 5 ستاره هستند.

آشپز مخصوص سرخ کردن

استفاده از این آشپز بستگی به نوع غذای های شما در رستوران دارد. به عنوان مثال، اگر سیب زمینی سرخ کرده یکی از موارد اصلی که رستوران شما با آن سرو کار دارد، می توانید از این آشپز در رستوران خود استفاده کنید. این هم یک دسته بندی است که فقط در هتل های 5 ستاره در دسترس است.

کارگر انتقال دهنده غذا به گارسون

یک کارگر انتقال دهنده غذا به گارسون به طور کلی پل ارتباطی بین کارکنان آشپزخانه و کارکنان منتظر (گارسون) است. اینها کسانی هستند که وظیفه دارند، غذای آماده را از طریق پیشخدمت به مشتریان تحویل دهند. با این حال، در بسیاری از مواقع وقتی تهیه غذا دشوار است و رستوران بیش از حد شلوغ است، خود سرآشپزهای این کار را انجام می‌دهند.

هنگام راه اندازی رستوران باید به مسائل زیادی توجه داشت. انتخاب صحیح پرسنل و آشپز می‌تواند به مدیریت  صحیح رستوران کمک کند.

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

 

  • گروه تولیدی پویا صنعت گروه تولیدی پویا صنعت
  • ۰
  • ۰

در دورانی که کشور با یک جنگ اقتصادی بزرگی روبرو است و انواع تحریم ها را پیش رو دارد، تولید کنندگان می‌توانند با تولید محصولی با کیفیت و خوش قیمت مانع خروج ارز از کشور برای تامین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مردم و صنعتگران شوند. از این رو یک تولید کننده ملی می‌تواند نقشی موثر در رونق کسب و کار و اقتصاد کشور داشته باشد.  و مانند سربازی در جنگ اقتصادی نقش آفرینی کند. مردم نیز با حمایت از تولید ملی بقای این سرباز را تضمین می‌کنند. صنعت آشپزی و رستوران داری نیز یکی از بخش هایی است که به دلیل تنوع بسیار بالا در تعداد و نوع تجهیزات، بسیاری از تامین کنندگان تجهیزات رستوران را در گذشته و حتی حال حاضر مجبور به واردات گسترده از کشور های خارجی کرده است. که این موضوع سبب خروج ارز از کشور می‌شود.

از سویی  ارائه خدمات پس از فروش برای این نوع محصولات سخت تر از قبل شده است. و تحریم ها هر روز به ما نشان می‌دهد، که در این صنعت تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران هم باید به فکر خود کفایی و تکیه دادن به شرکت های تولید کننده داخلی باشیم. و نگاه عمیق تر به این صنعت داشت. سوالی که ذهن اکثر افراد را به خود درگیر کرده است این است که آیا تولید کنندگان داخلی ما در تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی تفاوت زیادی با برند های بین المللی دارند؟ آیا رقابت نزدیکی بین تولیدکنندگان تجهیزات رستوران ایرانی با تولید کنندگان بین المللی وجود دارد؟ 

برای پاسخ به این سوال باید به سراغ تولید کنندگان داخلی رفت و محصولات آنها را با نمونه های مشابه خارجی مقایسه کرد. از همین رو یکی از تولید کنندگان تجهیزات رستوران در کشور که سابقه درخشانی در بازار داخلی و خارجی داشت را انتخاب کردیم.

معرفی مجموعه تولیدی تجهیزات رستوران پویا صنعت

مجموعه تولیدی تجهیزات رستوران پویا صنعت، مجموعه ای است که با تکیه بر دانش بومی و نیروی انسانی متخصص و همچنین ۱۵ سال تجربه محصولات خود را از مرکز جغرافیایی ایران تا قلب اروپا، آمریکا و آسیا صادر کرده است. همچنین این مجموعه توانسته است، خود را در ۵ قاره به عنوان یک برند بین المللی معرفی نماید.

بررسی خود را با بازدید از این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر یزد است آغاز کردیم. آنچه در شروع برایمان جذاب بود، رشد و توسعه این شرکت از یک شرکت کوچک به شرکتی بزرگ و با ده ها پرسنل و کادر اداری و فنی بود. مجموعه تولیدی صنعتی پویا صنعت به صورت تخصصی تولید کننده تجهیزات راه اندازی خط تهیه کباب و خط تهیه و پخت همبرگر است. و محصولات متنوع و باکیفیتی را نسبت به نمونه های خارجی تولید می‌کند. از سویی، هزینه تمام شده این محصولات بسیار به صرفه تر و مناسب تر از نمونه های خارجی است. برای اثبات این موضوع به دیدن فروشگاه و کارگاه تولیدی این شرکت رفتیم تا ببینیم وجه تمایز محصولات این شرکت با نمونه های مشابه خارجی در چیست.

دستگاه کباب زن پویا صنعت

یکی از شاخص ترین محصولات پویا صنعت که شهرت جهانی پیدا کرده است. دستگاه کباب زن اتوماتیک است که ثبت اختراع نیز شده و اولین دستگاه تولید شده توسط این شرکت است. این دستگاه اتوماتیک قادر به سیخ گیری ۱۰۰۰ سیخ کباب در ساعت می‌باشد. دستگاهی که به گفته مصرف کنندگان  آن یکی از مدرترین دستگاه های کباب زن  موجود در بازار است. صادرات وسیع آن به تمام نقاط جهان، نشانی بر کیفیت و عملکرد مناسب آن است. از این دستگاه فیلمی را می توان در اینترنت یافت که یکی از تسترهای معروف آمریکایی به نام Guy Fieri از عملکرد این دستگاه  بسیار متحیر شده است.  

دستگاه همبرگر زن پویا صنعت

اگر بخواهیم، به معرفی محصولات محدودی که در  دنیا برای تولید و بسته بندی همبرگر ساخته شده اند اشاره کنیم دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک تولیدی پویا صنعت یکی از آنها است. دستگاهی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شود و توانایی رقابتی بسیار بالایی را با نمونه های خارجی دارد. سرعت تولید ۲۰۰۰ همبرگر در ساعت همراه با سلفون کشی دوطرفه، آن هم با کیفیت بالا و قیمتی بسیار ارزانتر از نمونه های خارجی وجه تمایزی است، که در کیفیت و سرعت باعث برتری این دستگاه در بین رقبای بزرگ و کوچک خود شده است.

سایر تجهیزات رستوران تولید شده توسط مجموعه پویا صنعت

این مجموعه از ابتدای فعالیت خود، سیاست برنامه ریزی برای تولید محصولات پر تقاضای صنعت آشپزخانه رستوران ها را، با محوریت قرار دادن بحث صادرات دنبال کرده است. خودباوری و تکیه به توانایی کارشناسان ایرانی، ارابه های این چرخه بزرگ تولیدی را به حرکت درآورده است و باعث تولید محصولات دیگری برای اولین بار در کشور برای رقابت در بازار بین الملی شده است. اختراع اولین دستگاه جوجه زن اتوماتیک در جهان، تولید اولین دستگاه قیمه زن(قطعه قطعه کننده گوشت) در ایران، و تولید اولین دستگاه گوشت خرد کن با توانایی خرد کردن ۱۰۰۰ کیلو گوشت یخی در ساعت، محصولاتی هستند که با با تکیه به همین خود باوری ساخته شده اند. و حالا در بازارهای جهانی خودنمایی می‌کنند.

خدمات پس ازفروش گسترده ۱۰ ساله و گارانتی ۱ ساله محصولات شرایطی را فراهم آورده است، تا شرکتی ایرانی دوشا دوش شرکت های بین المللی به عنوان یکی از سرباز جنگ اقتصادی کشور فعالیت نماید.

آنچه که سبب حفظ و بقای شرکت های تولیدی داخلی می‌شود حمایت و خرید از کالای ایرانی است. پس حمایت خود را از کالای ایرانی فراموش نکنید.

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

  • گروه تولیدی پویا صنعت گروه تولیدی پویا صنعت
  • ۰
  • ۰

در حالی که رستوران داران تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از درآمد و سود بیشتر انجام می‌دهند، رستوران ها اغلب جنبه ای اساسی از عملکرد رستوران را نادیده می‌گیرند: مدیریت پسماند آشپزخانه.

در حال حاضر، دو جنبه برای مدیریت پسماندهای آشپزخانه وجود دارد. اولین مورد، اطمینان از ایجاد حداقل ضایعات در رستوران شما است. شما می‌توانید از طریق تکنیک هایی مانند متناسب سازی و استاندارد سازی دستور العمل به این هدف از مدیریت پسماند رستوران دست یابید. با این حال، شما نمی‌توانید از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنید. از این رو قسمت دوم مدیریت پسماند آشپزخانه، که شامل بازیافت و دفع زباله است، به وجود آمد. در این مقاله، ما در مورد اهمیت مدیریت پسماندهای آشپزخانه در رستوران و چگونگی دستیابی به آن صحبت خواهیم کرد.

چرا شما نیاز به مدیریت پسماند آشپزخانه در رستوران ها دارید

دلایل اصلی مدیریت پسماند آشپزخانه در رستوران :

  • عدم مدیریت زباله های آشپزخانه برای شما هزینه اضافی خواهد داشت.

عدم مدیریت پسماندهای آشپزخانه یکی از دلایل مهم پنهان افزایش هزینه های مواد غذایی است. شما مواد اولیه را با پول خریداری می‌کنید؛ از این رو اگر آشپزخانه مقادیر زیادی زباله تولید کند، شما پول زیادی را از دست خواهید داد.

  • عدم استفاده از زباله های رستوران، روی محیط رستوران  به گونه ای منفی تأثیرمی‌گذارد.

زباله های مواد غذایی از نظر جمع آوری زباله، دفع و گازهای گلخانه ای به طور فزاینده ای در حال رشد هستند. که این سبب افزایش نگرانی جامعه شده است. هنگامی که محل پخت و پز غذا در رستوران شما به یک محل دفن زباله تبدیل شود. (غذاها فاسد شوند )، گاز متان تولید می‌شود. گاز متان گاز گلخانه ایست; که به ویژه به محیط زیست آسیب می‌رساند. زباله های غذایی نه تنها به محیط زیست آسیب می‌رساند بلکه منابع با ارزش آب و انرژی مورد استفاده در تولید مواد غذایی را نیز هدر می‌دهند. همچنین سبب جمع شدن حشرات موذی در محیط رستوران خواهد شد.

بهترین روش های مدیریت پسماند در آشپزخانه

مدیریت پسماند آشپزخانه به یک نگرانی در حال افزایش  تبدیل شده است، به طوری که در این مورد حواشی زیاد در رسانه ها ایجاد شده است. روزنامه تایمز هند با صاحبان رستوران های مختلف مصاحبه کرد تا با  تکنیک های مدیریت پسماند آشپزخانه آن ها آشنا شود. این پاسخها شامل استفاده مجدد از باقیمانده ها ، تغذیه پرسنل آنها با باقیمانده مواد می‌شود.

مدیریت زباله های آشپزخانه برای همه رستوران ها ضروری است، ما در اینجا روش های مختلفی را که می‌توانید به سرعت اجرا کنید. جمع اوری کرده ایم  تا بتوانید  تولید زباله را در رستوران خود به حداقل برسانید.

به کارمندان برای مدیریت پسماند خود آموزش دهید

تا زمانیکه که کارکنان شما از تأثیرات منفی مدیریت زباله های آشپزخانه آگاه نباشند، چگونه می‌توانند در قبال مدیریت پسماند و مهار تولید زباله مسئولیت پذیر باشند؟ از این رو، اولین قدم شما در جهت کنترل ضایعات آشپزخانه، آموزش کارمندان خود در مورد نحوه تهیه غذا و دیزاین بشقاب است. اگر در رستوران خود یک سیستم مدیریت دستور العمل برای پخت دارید، اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما مقادیر موارد ذکر شده را به شدت رعایت می کنند. شما به عنوان یک صاحب رستوران می‌توانید از مدیر خود بخواهید که کتابچه راهنمای مفصلی را برای کلیه کارمندان جدید خود ارائه دهد، و همچنین یک جلسه دوره ای برای یادآوری به  کارکنان در مورد تکنیک های مدیریت پسماندهای آشپزخانه ترتیب دهد. این یک روش مدیریتی برای کاهش هزینه های رستوران است.

حسابرسی برای زباله های غذایی ایجاد کنید

اگر اطلاع نداشته باشید: که پسماندهای مواد غذایی در کجا تولید می‌شود، چگونه می‌توانید آن را امتحان کرده و کنترل کنید؟ از این رو، باید محل و مکان تولید مواد زاید غذایی  و میزان زباله های تولید شده را شناسایی کنید. بهترین روش برای شمارش میزان تولید ضایعات با استفاده از جدول ضایعات  است.

زباله ها شامل اقلام غذایی یا نوشیدنی هایی هستند، که به طور نادرست مورد استفاده قرار گرفته اند. بنابراین یک جدول زباله باید از نام ماده تلف شده ، دلیل هدر رفت، مقدار مواد هدر رفته و هزینه آن تشکیل شده باشد. با استفاده از این روش اطمینان حاصل می‌کنید، که انگشت خود را در نقطه کانونی از جایی که زباله های غذایی تولید می‌شود، قرار داده اید.

همچنین باید ضایعات ایجاد شده توسط مشتری را نیز در نظر بگیرید. این به طور کلی زباله های پس از مصرف مواد غذایی است، که مشتریان هزینه ی آن ها را پرداخت کرده اند اما از آن ها نخورده اند . این مورد  به هر دلیلی می‌تواند اتفاق بیفتد، بهطور مثال مقدار آن زیاد باشد ، یا بچه ای از خوردن غذای سفارش داده شده توسط مادر خودداری کرده باشد.  کنترل رفتار مشتریان سخت است . برای اینکار شما باید از تکنینک های روانشناسی مشتری اسفتاده کنید. پیگیری زباله های حاصل از غذا خوردن مشتری به شما کمک می‌کند تا تغییراتی را که باید در منوی  رستوران حاصل شود، را ارزیابی کنید و این به کاهش تولید زباله های آشپزخانه کمک می کند.

چگونه می توان تولید ضایعات آشپزخانه را کاهش داد

هنگامی که شما می‌دانید که چه مواردی  و به چه مقدار هدر رفته است، می‌توانید به مرحله بعدی در مورد چگونگی کاهش تولید زباله های آشپزخانه بروید. بهترین راه برای پیشبرد این امر، استفاده از تجهیزات مناسب آشپزخانه رستوران برای تهیه غذا و تقسیم زباله های تولید شده به دسته های مختلف است.

  • ضایعات قبل از مصرف
  • ضایعات پس از مصرف

ضایعات قبل از مصرف در مدیریت پسماند

این مواردی است که حتی فرصتی برای بیرون آمدن از آشپزخانه نیز پیدا نمی‌کند. این مورد یکی از این حوزه هایی است که می‌توانید آن را کنترل کنید و انتظار بازده بسیار مثبتی را داشته باشید.

مدیریت موجودی و ذخیره سازی: آیا متوجه شده اید که مواردی حتی قبل از استفاده در آشپزخانه خراب می‌شوند؟ اگر چنین است، پساطمینان حاصل کنید که موارد اضافی را سفارش نمی‌دهید. مدیریت موجودی یک هنر است، اطمینان حاصل کنید که سرآشپز شما از شیوه های مدیریت موجودی به میزان کافی آگاه داشته و مواد اولیه را در زمان مناسب سفارش می‌دهد تا از هدر رفتن آن جلوگیری کند.

علاوه بر این، شما باید از امکانات ذخیره سازی مناسبی نیز برخوردار باشید. عدم وجود فریزرهای مناسب می‌تواند یکی دیگر از دلایل خراب شدن مواد اولیه شما باشد. هر ماده غذایی دارای دمای ذخیره سازی متفاوتی است، اطمینان حاصل کنید که در مورد آنها تحقیقات صحیح انجام می‌دهید. این باعث ماندگاری مواد اولیه می‌شود.

سعی کنید از باقیمانده ها استفاده کنید: سرآشپزها در آشپزخانه شما باید از عملکردهای خلاقانه ای استفاده کنند تا از بقایای دیروز به عنوان یک افزودنی نوآورانه برای یک ظرف استفاده کنند. چنین نوآوری های کوچکی هزینه ای برای شما نخواهد داشت، اما اطمینان حاصل می‌کنید که از باقیمانده های خود به حد مطلوب استفاده می‌کنید.

اگر مقدار باقی مانده برای یک وعده دیگر قابل استفاده نباشد، می‌توانید وعده غذایی رایگان به کارکنان خود ارائه دهید.

اگر مقدار قابل توجهی غذا باقی مانده است، اما شما نمی‌توانید  روز دیگر از آن استفاده کنید. می‌توانید با سازمان های غیردولتی محلی یا موسسات خیریه در تماس باشید و غذا را اهدا کنید. این امر باعث می‌شود که به جای هدر رفتن از مواد اضافی غذایی استفاده شود.

از سبزیجات و ضایعات آن ها به عنوان علوفه حیوانات استفاده کنید. آشپزخانه دارای ضایعات سبزیجات هستند، به جای اینکه آنها را دور بریزد، به راحتی می‌توانید با کشاورزان محلی تماس بگیرید و به آنها بدهید تا به جای علوفه از این ضایعات استفاده کنند.

ضایعات پس از مصرف در مدیریت پسماند

این ضایعات پس از مصرف وعده های غذایی در آشپزخانه ایجاد می‌شوند. اگرچه  کنترل و مدیریت رفتار مشتری کار چندان آسانی نیست.

اما روش هایی وجود دارد که می‌توانید آن ها را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید  که تولید این نوع زباله نیز به خوبی کنترل می‌شود.

کنترل پرس غذا ضروری است: اگر متوجه شده اید که در هر بار سفارش غذا، مشتریان نمی‌توانند بشقاب غذای خود را تمام کنند  باید این نکته را بدانید که برخی از مسائل وجود دارد. اگر شکایتی در مورد طعم وجود ندارد ، باید بدانید که احتمالاً میزان غذای اراده شده در بشقاب  بیش ازحد  است. در چنین شرایطی باید در مورد چگونگی کنترل میزان غذای ارائه شده  استراتژی داشته باشید.  می‌توانید از وسایل اندازه گیری مانند اندازه گیری قاشق ، کاسه و مانند آن استفاده کنید. 

مواردی از منو که به زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرند را حذف کنید :  همیشه در منو غذاهایی وجود دارند که یا اصلا سفارش داده نمی‌شوند یا کمتر سفارش داده می‌شوند.  با تحلیل منو این غذا ها را پیدا کنید و سعی کنید با یک خلاقیت این غذاها را به مشتری پیشنهاد دهید. اگر  تکنیک خلاقیت جواب نداد، شما باید تصمیم بگیرید که این غذاها را از منوی خود حذف کنید.

ظرف را طبق انتظارات درست کنید: اگر مشتریان از بشقاب غذای خود ( طعم و مزه و حتی ظاهر آن ) راضی  نباشند، ظرف خود را برمی‌گردانند. در چنین شرایطی آشپزخانه شما گزینه دیگری جز کنار گذاشتن آن ظرف ندارد و مجبور است غذای جدیدی  آماده کند.

برای جلوگیری از چنین شرایطی که چنین هدررفتهایی ایجاد می‌کند، می‌توانید توضیحات مفصلی از غذاها را در منو خود وارد کنید. این امر باعث می‌شود مشتریان از غذای خود ذهنیتی پیدا کنند.

مشتریان را ترغیب کنید تا غذای اضافی  روی میز را در  منزل خود مصرف کنند: اگر می‌بینید که مقدار قابل توجهی از مواد غذایی در بشقاب مشتری باقیمانده است، می‌توانید به مشتری توصیه کنید که غذا را به خانه ببرد. ظروف یکبار مصرف  را در جای مناسب قرار دهید. تا مشتریان بتوانند هر آنچه را که قادر به اتمام نیستند به خانه ببرند. این امر به کاهش تولید پسماندهای آشپزخانه تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

نکاتی درباره چگونگی خلاص شدن از مواد یکبار مصرف

مواردی  وجود دارد که قابل مصرف نیستند. این شامل پلاستیک ، قوطی ، بطری یکبار مصرف می‌شود. این مواد  بخش مهمی از مدیریت پسماند آشپزخانه را تشکیل می‌دهند. به جای انداختن آن ها به سطل زباله  می‌توانید راه های موثری پیدا کنید. که تأثیر منفی آنها بر محیط زیست را کاهش دهد.

یکی از این برنامه ها اجرای برنامه کمپوست است.

اگر می‌توانید در یک منطقه کوچک در پشت رستوران خود  برنامه کمپوست خود را اجرا کنید، هیچ چیزی مثل این برنامه کارایی ندارد! کمپوست سازی یک روش دفع زباله است که تجزیه هوازی کنترل شده مواد زاید آلی با کمک مهرگان کوچک یا میکروارگانیسم ها است. تکنیک های مختلف کمپوست سازی نیز وجود دارد. با این وجود، کمپوست شما ممکن است همیشه ایده ای عملی نباشد. از این رو، می‌توانید این مواد را به شرکت هایی که بازیافت تحویل دهید.

از نظر یک صاحب رستوران، دفع زباله های آشپزخانه و مدیریت پسماند آن ها کاری هولناک است.  اکثر رستوران ها مقادیر زیادی زباله را ایجاد می‌کنند، از این رو با آگاهی از وضعیت موجود، ما سعی کرده ایم اهمیت مدیریت پسماند آشپزخانه را گوشزد کنیم و راه کارهای پیاده سازی آن را برای شما شرح دهیم.  

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

  • گروه تولیدی پویا صنعت گروه تولیدی پویا صنعت
  • ۰
  • ۰

دیزاین یا سرو بشقاب غذا هنر اصلاح، پردازش، چیدمان یا تزئین غذا، برای تقویت جذابیت زیبایی شناختی آن است. نمایش بصری غذا برای بسیاری از سرآشپزها و مشتریان اهمیت زیادی دارد. دیزاین غذا به بهترین شکل باعث می‌شود، که طعم غذا از نظر روانشناختی برای مشتریان بهتر و دلچسب تر باشد. مشتریان غذایی را که به درستی چیدمان شده است، را دوست دارند. سرو بشقاب غذا به بهترین شکل نشان دهنده سطح رستوران شما است. بنابراین، ارائه و سرو غذا به اندازه طعم و عطر و طعم آن برای یک بشقاب ضروری است.

 

اهمیت دیزاین غذا

در اینجا دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد، دیزاین غذا به یک ضرورت در رستوران ها تبدیل شده است:

  • دیزاین جذاب روی مشتری تاثیر گذار است.
  • دیزاین غذا برای بازاریابی غذا و رستوران ضروری است.
  •  دیزاین غذا با کیفیت رستوران ارتباط برقرار می کند.
  • بشقاب غذا را خوشمزه تر جلوه می دهد.
 

دیزاین غذای جذاب روی مشتری تاثیر گذار است

نحوه ظاهر یک بشقاب غذا تأثیر بسزایی در نحوه درک آن دارد. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید، که چرا غذاهایی که به طور مثال در تبلغیات می‌بینید، برای شما جذاب تراز غذای خانگی  هستند؟ این امر به این دلیل است، که ما حتی قبل از چشیدن غذا در مورد آن قضاوت می کنیم. این موضوع  به دید ما بستگی دارد. دیزاین غذا باعث می‌شود، که مشتری به راحتی برای غذا پول خرج کند. چون مشتری احساس می‌کند، که غذا از مواد اولیه درجه یک تهیه شده است و برای آن زمان زیادی خرج شده است. در یک آزمایش ساده: به مردم یک سالاد با دو ظاهر متفاوت ارائه شد. یک بشقاب سالاد بسیار ساده و بشقاب دیگر بسیار شیک و زیبا طراحی شده بودند. 

براساس این نظرسنجی، اکثر افراد بشقاب با دیزاین زیبا را ترجیح دادند. و حتی برای آن ها این بشقاب خوشمزه تر نیز بود. به همین دلیل با رضایت کامل هزینه بشقاب را پرداخت کرند.  این یک راهکار برای مدیریت رستوران و افزایش سود رستوران است.

 

دیزاین غذا نکته مهم برای بازاریابی غذا و رستوران

حفظ زیبایی شناسی غذا به اندازه  حفظ زیایی شناسی رستوران مهم است. امروزه رسانه های اجتماعی به یک جز جدایی ناپذیردر زندگی ما تبدیل شده اند. در نتیجه  حتی پیش پا افتاده ترین اتفاقات در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیس بوک بارگذاری شده اند. با آمدن وبلاگ نویسان غذایی، نحوه چیدمان و سرو غذا اهمیت جدیدی پیدا کرد. و دانستن برخی ترفندهای ارائه و سرو غذا برای تأثیر ماندگار غذا روی مشتریان، ضروری شده است. با توجه به افزایش تعداد وبلاگ نویسان مواد غذایی شما باید اطمینان حاصل کنید، که هر یک از غذاهای شما به روشی زیبایی سرو می شود. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد میشود مقاله افزایش فروش با تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه کنید.

 

دیزاین غذا با کیفیت رستوران ارتباط برقرار می‌کند

نحوه دیزاین غذای شما نشانگر چگونگی تجربه کارکنان آشپزخانه شماست. دیزاین غذای ضعیف  نشان دهنده یک آشپزخانه نادرست و حتی کیفیت پایین  مواد غذایی است. از طرف دیگر، بشقاب هایی که از نظر بصری برای مشتری جذاب باشند، از نظر کیفیت نیز مورد تایید مشتری قرار خواهند گرفت. بنابراین، از نظر روانشناختی با کیفیت کیفیت رستوران شما ارتباط برقرار می کند.

 

بشقاب غذا را خوشمزه تر جلوه می‌دهد

دیزاین غذا از طریق ترکیبات اندازه گیری شده بین ظرف و سس، چاشنی  صورت می‌گیرد. همه این ترکیبات و مواد تشکیل دهنده نه تنها باعث جذاب تر شدن بشقاب می‌شوند، بلکه  باعث افزایش طعم و کیفیت غذا می شوند. هر سس و هر تکه ای ازچاشنی‌ها بافت و طعم متفاوتی به ظرف اضافه می‌کنند. بنابراین ارائه مواد غذایی باعث می‌شود، ظرف نه تنها از نظر بصری خوشایند باشد، بلکه از آن نیز خوش طعم تر باشد.

بشقاب غذا را خوشمزه تر جلوه می‌دهد

تکنیک های دیزاین غذا که باید در آشپزخانه خود پیاده سازی کنید

اگرچه ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما تزیین و دیزاین غذا به صورت اشتها آور، یک هنر و یک علم است و به دقت زیادی نیاز دارد.

در زیر برخی از نکات دیزاین غذا که باید در هنگام سرو بشقاب به خاطر داشته باشید. آورده شده است:

  1. شکل بشقاب
  2. اندازه بشقاب
  3. رنگ بشقاب
  4. تزیین در جهت عقربه های ساعت
  5. زمان سنجی
  6. تزیین مناسب
 

شکل بشقاب

شکل بشقاب که شما برای ارائه غذای خود انتخاب کرده اید، بر نحوه درک غذای شما تأثیر می‌گذارد. در حقیقت، اشکال خاصی فقط برای غذاهای خاص مناسب است. به عنوان مثال، بشقاب زاویه ای یا گوشه دار، به غذا جلوه ای  براق و مدرن می‌بخشد و آن را بسیار شیک نشان می‌دهد. از این رو برای ارائه دسرهای مدرن یا غذاهای امروزی استفاده می‌شوند. از طرف دیگر، بشقاب های گرد باعث می‌شوند، که غذاها سالم‌تر به نظر برسند. 

استفاده از بشقاب و ظروف شکسته یا خراب می‌تواند، روی مشتری اثری مخرب داشته باشد. همیشه ظروف خود را به طور مرتب چک کنید. بسیاری از تکنیک های ارائه غذا شامل استفاده از بشقاب با اشکال و رنگ های مختلف است.  چک کردن این موارد یکی از راه های کنترل هزینه های رستوران است. 

 

اندازه بشقاب

اگر می خواهید بشقاب غذای شما به درستی دیزاین شود، رعایت تناسب در غذا بسیار مهم است. این نکته بسایر مهم در دیزاین غذا  است. تناسب درست یک بشقاب غذا نه تنها برای جذابیت آن ضروری است، بلکه در کنترل هزینه ها نیز نقش اساسی دارد. در مورد طراحی و دیزاین غذا باید از قبل تصمیم گیری شود. 

در انتخاب بشقاب مناسب غذا  نیز دقت کنید. اندازه بشقاب باید متناسب باشد. اندازه بشقاب یا اندازه کاسه باید با اندازه و مقدار غذای سرو شده مطابقت داشته باشد. اگر بشقاب برای اندازه غذای ارائه شده خیلی کوچک باشد، این کاملا یک بشقاب غیر حرفه ای است.  و می‌تواند ظرف را کثیف و شلوغ جلوه دهد. از طرف دیگر، اگر اندازه غذا کم باشد و آن را در بشقاب بزرگ سرو کنید، باعث می‌شود که مشتری فکر کند غذا کم است.

 بهتر است،  به اندازه تقریبا ۱ سانتی متر یا ۱٫۵ سانتی متر بین غذا و لبه بشقاب فاصله بگذارید.

 

رنگ بشقاب

مانند رنگ روی دیوارهای رستوران ، رنگ روی بشقاب رستوران نیز به همان اندازه اهمیت دارد. رنگ های مختلف روانشناسی افراد را به روشی متفاوت تحت تأثیر قرار می‌دهد. اغلب ترجیح می‌دهند، از بشقاب سفید استفاده کنند.  زیرا تضاد رنگ ها را نشان می‌دهد و پایه ای خنثی را ایجاد می‌کند. اهمیت رنگ ها را فراموش نکنید و در انتخاب آن ها دقت کنید. 

 

تزیین در جهت عقربه های ساعت

برای دیزاین غذا همیشه روش ساعت را دنبال کنید. هنگام شروع دیزاین غذا، صورت یک ساعت را در بشقاب تصور کنید. قرار است نوع خاصی از مواد تشکیل دهنده در نقاط خاصی قرار بگیرند. در یک دیزاین کلاسیک ، ماده اصلی مانند مرغ یا گوشت ها باید بین ساعت ۳ تا ۹ قرار می‌گیرد. نشاسته ها  مانند سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ شده باید بین ۹ تا ۱۲ باشد و سبزیجات بین ۱۲ تا ۳ قرار گیرند.

برای در ک بهتر موضوع عکس زیر را بادقت مشاهده کنید. 

 

زمان سنجی

تزیین بشقاب غذای نیاز به زمان سنجی دقیق دارد. هنگام تزیین غذا برای سرو به این نکته توجه کنید غذا سرد نشود.

 

تزیین مناسب

فرایند تزئین باعث بهبود بافت و طعم یک بشقاب می شود. اگرچه به نظر ساده می‌رسد ، این تکنیک ارائه غذا نیاز به دقت و دقت دارد. این تکنیک طعم و مزه و رنگ آن را به بافت بشقاب می ‌افزاید. از این رو باید وسایل تزیینی خود را با دقت انتخاب کرده و مطمئن شوید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. حتی باید برای تهیه چاشنی از نظر عطر و طعم ، بافت و مقدار آن برنامه ریزی شود تا بهترین ظروف را از نظر بصری انتخاب کنید.

 

ماده اصلی غذا را در مرکز توجه قرار دهید و سایر عناصر را با آن مکمل کنید . همچنین به رنگ ها نیز توجه کنید. گیاهان و سبزیجات رنگ و عطر و طعم را به ظرف منتقل می کنند. با اضافه کردن سس های مختلف با رنگ و بافت بشقاب بازی کنید.

 

 

در دنیای امروز ، چشم ها نیز مانند زبان از غذا لذت میبرند. اگر طراحی بشقاب غذا زیبا و جذاب نباشد، دیگر مزه غذا زیاد مهم نیست. حس بینایی اولین حسی است که با بشقاب غذا ارتباط برقرار می‌کند. این نکته می‌تواند در موفقیت یا شکست رستوران مهم باشد. 

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

  • گروه تولیدی پویا صنعت گروه تولیدی پویا صنعت