مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت

تولید انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت

تولید انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی صنعتی پویا صنعت از سال ۱۳۸۳ با هدف طراحی و تولید ماشین آلات صنایع غذایی و به ویژه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات رستوران، تجهیزات کافی شاپ و تجهیزات فست فود فعالیت خود را آغاز نمود. و خیلی زود با اختراع اولین دستگاه کباب زن | کوبیده زن هیدرولیک اولین گام شکوفایی خود در این صنعت را برداشت.

این مجموعه در مسیر رسیدن به بالاترین قله های موفقیت, از نیروهایی توانمند و آخرین تکنولوژی های روز جهانی در تولید محصولات تخصصی خود بهره می‌برد. لذا در این مسیر گام‌های مستحکم تری برداشتیم. با تولید و ثبت اختراع دستگاه همبرگر زن | همبرگر ساز صنعتی و دستگاه جوجه زن تمام اتوماتیک رویای دست یافتی خود را دنبال نمودیم.

  • ۰
  • ۰

کباب گیر چیست؟ یا بهتر بگوییم کباب گیر حرفه ای کیست؟ چرا فعالان حوزه صنعت تجهیزات آشپزخانه صنعتی به فکر طراحی دستگاه کوبیده زن یا کباب زن شده اند؟ در آشپزخانه های صنعتی به فردی که کباب را به سیخ می‌زند در اصطلاح کباب گیر می‌گویند. در ظاهر این شغل و حرفه آسان به نظر می‌رسد, اما  این شغل همانند سایر مشاغل دارای سختی ها و مشکلاتی است. این شغل بیماری های خطرناک را در کوتاه مدت و طولانی مدت برای فرد در پی دارد. یکی از این بیماری ها مچ درد یا سندروم کارپال است.

افرادی که در آشپزخانه های صنعتی و رستوران کار می‌کنند, علاوه بر اینکه روزانه در معرض خطرات و آسیب دیدگی هستند,  در طولانی مدت نیز می‌توانند دچار آسیب دیدگی و انواع مختلف بیماری شوند. این آسیب دیدگی شامل آسیب دیدگی جسمی و آسیب دیدگی روحی می‌شود.

 با توجه به اینکه در فضای آشپزخانه صنعتی از انواع مختلفی تجهیزات آشپزخانه صنعتی پر شده است, محیط آن یک محیط پر خطر است. قرار داشتن  انواع وسایل تیز و برنده, ,وسایل مختلف پخت و پز  و وسایل نگه داری و سایر وسایل وغیره می‌تواند آسیب جدی مانند قطع شدن عضوی از بدن یا سوختگی را  برای فرد در برداشته باشد. همچنین فرد چون در معرض انواع بو قرار می‌گیرد (به طور مثال روغن داغ یا روغن سوخته) ریه فرد ممکن است دچار آسیب دیدگی شود.

بیماری مچ درد یا سندرم تونل کارپال چیست

 اغلب مردم این بیماری به عنوان مچ درد می‌شناسند. در این بیماری انگشت های دست درد می‌کنند. و حرکت دست دچار اختلال می‌شود. زمانی که عصب میانی دست تحت فشار مداوم  و طولانی قرار بگیرد, سندروم تونل کارپال به وجود می‌آید. 

علائم بیماری مچ درد یا سندروم کارپال:

  • سر شدن دست
  • درد گرفتن مچ دست هنگام کار کردن
  • خواب گرفتگی مکرر دست ها
  • گزگز کردن کف دست
  • کاهش قدرت گیرایی
  • کاهش انعطاف انگشتان دست

برای کاهش درد در این بیماری نرمش ها و حرکت هایی توصیه شده است که در عکس زیر روش انجام این نرمش ها آورده شده است.

چرا کباب گیرها در معرض این بیماری هستند

کباب گیر حرفه ای افراد هستند که فرایند سیخ گیری کباب را در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی بر عهده دارند. بیماری مچ درد یا سندروم کارپال یکی از بیماری های شایع در بین افرادی است که اقدام به سیخ گیری کباب یا جوجه کباب با دست می‌کنند. این بیماری برای کباب گیر ها بسیار آشناست.

حرکت متناوب دست به خصوص مچ دست و انگشتان دست برای شکل و فرم دهی به گوشت روی سیخ سبب ساییده شدن مفاصل مچ دست و انگشتان و فشار فراوان روی عصب میانی مچ دست خواهد شد. در نتیجه فرد در طولانی مدت دچار بیماری مچ درد یا سندروم تونل کارپال خواهد شد. 

علاوه بر این بیماری خطرات دیگری نیز افراد کباب گیر را درگیر خواهد کرد.در فرایند سیخ گیری کباب  کل دست, گردن و پا دخیل است. برای آماده کردن تعداد زیادی سیخ کباب فشار زیادی به فرد کباب گیر وارد می‌شود. این افراد باید مدت زیادی روی پا بایستد, که این باعث فشار بر پا و همچنین ستون فقرات خواهد شد. در نتیجه فرد مبتلا به کمر درد خواهد شد.  حرکت مداوم گردن نیز سبب آسیب رساندن به مهره های گردن خواهد شد.

همه این موارد شاید در کوتاه مدت مهم به نظر نرسد اما در طولانی مدت سبب آسیب های جبران ناپذیری خواهد شد.

کباب زن صنعتی

برای اینکه افراد دیگر به این مشکلات و آسیب دیدگی ها دچار نشوند, دستگاه کباب زن صنعتی طراحی و تولید شد. این دستگاه با کارایی آسان سبب کاهش فشار به فرد می‌شود.  چون این دستگاه فرایند سیخ گیری کباب را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد, نیاز به فعالیت بدنی زیاد در فرد به خصوص حرکت مچ دست و انگشتان نیست. در نتیجه فرد از سلامت لازم برخوردار خواهد شد. 

همچنین دستگاه کباب زن مشکل انتقال آلودگی در فرایند سیخ گیری کباب را حل کرده است.

  • ۹۸/۰۶/۰۷
  • گروه تولیدی پویا صنعت گروه تولیدی پویا صنعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی